Grafikai alapfogalmak

FogalomMit is jelent?Hol találtam?
Pixelgrafika Digitális ábrázolási módszer, melynél a képek, szövegek apró pontokból (pixelekből) épülnek fel. Hátránya, hogy a pixeles képek nagyítása minőségromlással jár. forrás
Additív színkeverés Az összeadó színkeverés során a színes fényhez más színes fényt, vagy fényeket adunk. Az összeadó színkeverés három alapszíne a vörös, zöld és kék. forrás
RGB Az RGB színrendszerben a színek a három alapszín a vörös (R - red), zöld (G - green), kék (B - blue) egymásra vetítésével - összeadásával - állíthatók elő, ez tulajdonképpen az additív színkeverés. forrás
Színmélység A pixelgrafikus fájlok adott képpontjain eltárolható színek maximális száma. Bitben szokás megadni forrás
Alfa csatorna Általa a réteg minden képpontjának a színén kívül van egy átlátszatlanság értéke (alfája). forrás
dpi A nyomtatók és kijelzők pont-, illetve pixelsűrűségének jellemzésére szolgáló mértékegységek: az egy hüvelykre (azaz 25,4 mm-re) eső képpontok, illetve képelemek (pixelek) számát adja meg. forrás
SVG Egy XML alapú leíró nyelv, kétdimenziós, statikus és mozgó vektorgrafikák meghatározására. Az SVG, hasonlóan a HTML-hez, a W3C által definiált nyílt szabvány. forrás

Színkeverés

Színkeverés

Színek megadása

Szín neveRGB kód tizenhatos számrendszerbenRGB kód tizes számrendszerben
red(piros)#FF0000rgb(255,0,0)
blue(kék)#0000ffrgb(0,0,255)
black(fekete)#000000rgb(0,0,0)
grey(szürke)#808080 rgb(128,128,128)
olive(oliva)#808000rgb(128,128,0)
fuchsia#ff00ffrgb(255,0,255)
aqua(víz)#00ffffrgb(0,255,255)
salmon(lazac)#fa8072rgb(250,128,114)
kedvenc színem#f4a460rgb(244,164,96)